Στη σύσταση ειδικής επιτροπής προχωρά, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, το υπουργείο Οικονομικών με αντικείμενο τα τέλη κυκλοφορίας. Η επιτροπή θα μελετήσει πιθανές αλλαγές που θα γίνουν στα τέλη τα οποία θα καταβάλουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ τον επόμενο χρόνο και θα ενσωματώνουν τις μεταβολές που έχουν γίνει στην ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους εκπεμπόμενους ρύπους αλλά και βελτιώσεις στον τρόπο υπολογισμού των τελών σύμφωνα με τις κατευθύνσεις που θα δοθούν από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.
Τουλάχιστον σε επίπεδο προθέσεων η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών βάζει στο τραπέζι διάφορα κριτήρια αναφορικά με τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Στα κριτήρια αυτά, εκτός από τους εκπεμπόμενους ρύπους, που επιβάλλονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία περιλαμβάνεται η παλαιότητα, η εμπορική αξία και ο κυβισμός.
Σε ό,τι αφορά τα φετινά τέλη κυκλοφορίας πηγές του υπουργείου Οικονομικών διαβεβαιώνουν ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν αλλαγές. Μάλιστα, προκειμένου να μην αλλάξουν άρον άρον τα τέλη λόγω αλλαγής της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, η κυβέρνηση με απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος έδωσε παράταση έως το τέλος Φεβρουαρίου για την εφαρμογή του νέου κοινοτικού προτύπου (WLTP) υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων το οποίο έπρεπε να τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου.
Με το πρότυπο αυτό επανυπολογίζονται οι εκπεμπόμενοι ρύποι για τα νέα οχήματα και κατά κανόνα προκύπτουν υψηλότεροι σε σχέση με το υφιστάμενο πρότυπο. Αν δεν άλλαζε η κλίμακα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους τότε θα προέκυπταν σημαντικές επιβαρύνσεις. Προκειμένου τελικά να υπάρξει χρόνος για να μελετηθούν οι αλλαγές, δόθηκε αυτή η παράταση στην εφαρμογή του νέου προτύπου.
Έτσι οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα καταβάλλουν και φέτος τα εξής τέλη κυκλοφορίας:
1,275 thoughts on “Τι αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας”
Comments are closed.